• +45 6140 1141
  • amsales@amsales.dk

Fremtidens forbruger hungrer efter at blive set i øjnene

Fremtidens forbruger hungrer efter at blive set i øjnene

Én søger en byttelejlighed, nogen mangler en kat og 2 ansvarsfulde unge piger på 12 år tilbyder deres assistance til børnepasning og lektiehjælp for bare 60 kr i timen.

Vi er ikke tilbage til dengang far var en lille pige, men ved opslagstavlen hos min lokale kaffe-pusher lagkagehuset på Værnedamsvej på Vesterbro. Hvor min datter og hendes veninde ligesom jeg, er faldet i staver over de kreative opslag.

I den digitale adskillelses epoke, som vi befinder os i lige nu, kan en simpel opslagstavle, med små hjemmelavede reklameopslag, blive noget af det der binder os sammen og får os til at føle os forbundet. Det beriger, et kort øjeblik, vores liv med en intern indforståethed, som smilet fra kassedame til dit trætte barn i Føtex en sen fredag eftermiddag.

 

Følelsen af forbundethed generere automatisk, et øjeblikkeligt nærvær i vores relationer – for mange en rigtig sjælden følelse.

Dine kunder har i fremtiden et større behov for nærvær og for at blive set i øjnene – hvad betyder det for din virksomhed?
Fremtidsforsker Anne Skare Nielsen fra Future Navigator ser ’high Tech – high Touch’ som en mega trend i fremtiden. En mega trend er noget vi ved om fremtiden – som vi ved, at vi bliver flere mennesker på jorden og at klimaforandringerne vil ændre den måde vi bor, lever og spiser på.

Vi ved at teknologien er kommet for at blive og at den bliver en mere integreret og naturlig del af vores hverdag. ’high Tech – high Touch’ betyder at jo mere ’Teck’ vi bliver – jo højere ’Touch’ har vi brug for.

Så dine kunder har i fremtiden et større behov for nærvær og blive set i øjnene – hvad betyder det for din virksomhed?

Har I en klar offline strategi, der imødekommer den øget efterspørgsel? – og er den på linie med de investeringer der bliver brugt for at optimere jeres salgsprosesser med algoritmer?

 

Sådan fremtidssikrer du din virksomhed

Der skal tænkes ’high Tech – high Touch’ ind i alle nuværende salgsprosesser. ‘Tech’ skal aflaste, optimere, måle og analysere, men disse 3 ‘Touch’ ting er efter min overbevisning lige så vigtige at have med, hvis I fortsat skal være konkurrencedygtige i fremtiden.

  1. Nå I møder jeres forbrugere offline, bliver der så kun målt på dækningsbidraget – eller også på kvaliteten i salget og kundens loyalitet til virksomheden?
  2. Hvordan møder I jeres forbruger offline – og er de samtalelystne og involveringsvillige der?
  3. Bruger ledelsen tid sammen med jeres forbrugere – og ikke bare på det data der påviser deres ændrede adfærd.

‘high Tech – high Touch’ pakker fint og spiseligt en tid ind, hvor Millennials generationen gør størstedelen af deres indkøb via. influencers på mobilen med screenshot, der automatisk generere en ordre for dem.

 

Alt skal være hurtigt, nemt og autentisk – ellers køber vi ikke varen eller skifter telefonselskab og bank for den sags skyld.

‘Touch’ er altafgørende, hvis vi vil være hele og sunde mennesker, men hvorfor påstår jeg vi vil kunne mærke det på konverteringsraten ?

Vi kan måle det allerede – det er det hele ‘influencer marketing’ begrebet bygger på. Det er påvist via. adskillige undersøgelser, at en af de stærkeste drivkrafter i en forbrugers købsproces er tillid og anbefalinger.

Nærværende salgsprocesser er altoverskyggende i mit daglige arbejde med Field Marketing, hvor vores sælgere repræsenterer vores klienters produkter face-to-face. Der er ikke plads til en dårlig dag på kontoret og det ved vi alle sammen godt er utopi og ekstremt usundt at forvente af sine medarbejdere. Hvad gør vi for at forhindre dette – vi hjælper dem med alle de udfordringer vi mennesker har, for at kunne præstere vores bedste.

Alle uden undtagelse bliver hver dag og på time basis coachet og vurderet på deres adfærd og psykiske tilstand. De evaluerer også sig selv konstant, sætter nye mål og har et hold af ledere der hjælper dem med alt fra forkerte huslån, der kan give søvnløse nætter til en manglende motivation, når livet taber retning.

Som uddannelseschef har jeg den store ære at være med til at fremtidssikre dem, ved at hæve deres niveau for selvindsigt. På denne måde leverer de med overskud et nærværende salg til forbrugeren og bliver eftertragtet sælgere på arbejdsmarkedet.

 

Vi ansætter og underviser ikke i pistol salg, som vores branche ellers har et blakket ry for

– det er danskerne alt for kloge til og er bestemt ikke high touch.

 

– Riina Elvah Holm, Uddannelse & Kommunikationschef

AM administrator