Hvad er Field Marketing?

Field Marketing har altid eksisteret - det var blot først i 1980'erne, der blev sat et branchenavn på det og det blev gjort mere professionelt. Field Marketing er 2 eller flere mennesker der kommunikerer med hinanden.

Field Marketing tog sit udgangspunkt i gadesalg – men gennem årene har det udviklet sig – fra at være primitivt, til at være en meget seriøs og organiseret branche, der er i et drive som ingen andre salgs- og markedsføringskanaler er!

Igennem historien er produkter og tjenester blevet formidlet igennem et menneskeligt ansigt til ansigt tillidsforhold – da det er den mest effektive måde at gøre det på. Denne effektive form for markedsføring har udviklet sig til en mere moden og respekteret kanal.

De første, der så mulighederne i at drive forretning med Field Marketing, var mindre virksomheder i USA i 1980’erne, og de begyndte at sætte tingene i system. Det resulterede i, at flere virksomheder dukkede op og begyndte at varetage salget og markedsføring for andre selskaber. I første omgang blev det sat i forbindelse med simpelt gadesalg, men er igennem årene blevet taget mere og mere seriøst, og er nu i dag en fuldstændig salgs- og markedsføringskanal. Ved Field Marketing får man traditionel markedsføring, branding, profilering, awareness og meget meget mere – Men endnu mere vigtigt er: Ved Field Marketing bliver der altid leveret salg og dermed nye kunder!

Fleksibilitet i markedsføringen bliver mere og mere ønsket, og her har Field Marketing udviklet sig til at være den aktør, der uden tvivl er den mest fleksible – Field Marketing kan fra dag til dag, time til time, minut til minut ændre på forholdene – ligegyldig tid, sted og kultur!